Ajankohtaista

Ilmoittautuminen Rovaniemen Talivpäiville 8-10.2.2017 on alkanut! Ilmoittautuminen onnistuu alla olevasta linkistä:

MS Word -tiedostoLassi Antila in memoriam 2016.doc (1007 kB)
Muistokirjoitus Lassi Antila

Vuoden Urho

Vuoden Urho palkinto jaettiin Talvipäivillä 2016 Turussa. Palkinnon sai sh Minna Pyymäki Tampereelta. Onnittelut!

Etsitään mainostoimittajaa

Urologia Fennican mainostoimittaja lopettaa tehtävänsä vuoden 2016 loppuun. Ilmoita halukkuutesi mainostoimittajaksi sähköpostilla yhdistyksen sihteerille.

EAU historiatoimikunnan jäsen ja yhdistyksen arkistonhoitaja Jaakko Elo on täyttänyt 90 vuotta Jaakonpäivänä 25.7.2015. Lämpimät onnittelut !

Yhdistyksen tervehdyksen toimitti ex-pj Pekka Hellström. Historiatoimikunnan jäsenelle annettiin lahjaksi lasinen vanha kuikka, mikä saatiin Turun kollegoilta.

Kamat perillä. Järjestelyapua tarvitaan!

SUY arkisto on muuttanut Jaakko Elon ja Elina Sinivirran tiloista Lääkäritalolle. Muutosta on vastannut Pekka Hellström yhdessä arkistonhoitaja Jaakko Elon kanssa. Lääkäritalolle hankittiin mittatilaustyönä kookas kirjahylly, ja näyttäisi siltä että arkistotavarat saadaan sinne mahtumaan. Erittäin paljon kiitolsia Pekalle ison urakan suorittamisesta

Suomen Urologiyhdistys on saanut huomattavan lahjoituksen amerikkalaiselta urologilta, Dominick Anthony Stucciolta.

Hänen poikansa on professori Jaakko Elon pojan ystävä, ja kontakti tuli sitä kautta. Yhteensä tuli kuusi laatikkoa, joissa on 10 ACMIn kystoskoppia ja irtotavaraa. Lisäksi saatiin saksalainen prostatadilataattori. Kolme laatikkoa ja prostatadilataattori ovat nyt nähtävillä Kuopion talvipäivillä. Jatkossa kokoelma sijoitetaan Lääkäritalossa olevaan yhdistyksen vuokrahuoneistoon, jonne hankitaan oikea vitriini ja lisäksi kunnolliset hyllystöt arkistointia varten.

Prof. Pekka Hellström esitteli kystoskoopit Kuopion Talvipäivillä, ja nyt ne ovat Urologiyhdistyksen arkistossa säilytyksessä.

ARKISTONHOITAJAN PAIKKA VAPAUTUMASSA

Arkistonhoitaja Jaakko Elo on luopumassa arkistonhoitajan tehtävistä.

Oletko kiinnostunut tehtävästä?

Ota yhteyttä sihteeriin